Problemy interpersonalne, źródło i strategie radzenia sobie

Czy podczas spotkań rodzinnych czujesz się wyobcowany i samotny? Czy jesteś w stanie wskazać wielu przyjaciół z dawnych lat, z którymi nie masz już żadnego kontaktu? Czy masz problem z utrzymaniem „poważnego” związku? Czy twoje życie zawodowe cechuje ciągle tarcia z szefem i ze współpracownikami? Jeśli na większość tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to możesz mieć trudności z układaniem sobie relacji z ludźmi. (więcej…)

Czytaj dalejProblemy interpersonalne, źródło i strategie radzenia sobie
Read more about the article Psychologia komunikacji, kwadrat von Thuna
kwadrat von thuna psychologia komunikacji międzyludzkiej

Psychologia komunikacji, kwadrat von Thuna

Niezależnie od tego, czy jesteś w pracy, spędzasz czas z ukochaną osobą czy wykonujesz zwykłe czynności codziennego życia, stale komunikujesz się z innymi ludźmi. Jak zapewne wiesz, nawet pozornie błahe konwersacje, mogą czasami rodzić nieporozumienia / problemy / kryć podstępne pułapki. Tak często jak nie jesteś w stanie zrozumieć tego co słyszysz od osoby, z którą rozmawiasz, tak samo nie potrafisz przekazać treści zgodnej ze swoimi intencjami. Z tego powodu rozmowa często przeradza się w konfrontację. Friedemann Schulz von Thun wyjaśnia, w jaki sposób psychologia komunikacji, może pomóc w osiągnięciu lepszych efektów w komunikacji interpersonalnej.

(więcej…)

Czytaj dalejPsychologia komunikacji, kwadrat von Thuna

Jak być asertywnym? – asertywna komunikacja

Asertywność jest kluczową kompetencją komunikacji. Pozwala ci realizować własne cele, bronić własnych praw, wartości i przekonań, przy jednoczesnym poszanowaniu praw, wartości i przekonań innych osób. Zachowanie asertywne jest zachowaniem korzystnym dla wszystkich. Nie zawsze jest możliwe, aby obie strony dostały to czego chcą, w każdej sytuacji, jednak przyjęcie asertywnego zachowania pozwala na uzyskanie jak najlepszych wyników dla obu stron. Tam, gdzie nie można osiągnąć odpowiedniego kompromisu, przyjęcie asertywnego zachowania pomoże ci zachować pozytywną i przyjazną relację. (więcej…)

Czytaj dalejJak być asertywnym? – asertywna komunikacja

Jak rozwijać umiejętności interpersonalne?

Umiejętności interpersonalne są w dzisiejszych czasach równie ważne jak wiedza specjalistyczna. Zdolność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi ludźmi to bardzo istotna cecha, która pomaga nam poruszać się w sytuacjach społecznych i kształtować komunikację w zadowalający nas sposób. Poziom kompetencji miękkich jest indywidualną cechą każdego człowieka, choć niektórym tworzenie relacji przychodzi o wiele łatwiej niż innym. Umiejętności społeczne można wyćwiczyć, istnieje bowiem szereg metod, które usprawniają komunikację międzyludzką.

(więcej…)

Czytaj dalejJak rozwijać umiejętności interpersonalne?
Read more about the article Jak zbudować wartościową informację zwrotną
informacja zwrotna

Jak zbudować wartościową informację zwrotną

W pracy zawodowej często spotykamy się ze terminem feedback, który powoli wchodzi do słownika każdego nowoczesnego managera. Dobrze przygotowana informacja zwrotna wywiera jednak korzystny wpływ na każdą relację, w znaczący sposób oddziałując na zmianę sposobu działania, zachowań czy postaw otaczających nas ludzi. (więcej…)

Czytaj dalejJak zbudować wartościową informację zwrotną